-Vi var 16 år gamle, var helt forskjellige, men møttes i klasserommet og hadde én ting felles – vi ville starte bedrift. Vi visste ikke hvordan, men med ett mål for øyet, startet vi Support Service Partner.

Ghazi hadde jobbet som renholder for faren sin da han var 14, og Patrick jobbet som telefonselger. Det var ikke pengene som appellerte til dem, med idéen om å bygge noe stort ved å hjelpe mennesker. Valget falt tilfeldigvis på renholdstjenester på bedriftsmarkedet. De var enda ikke gamle nok til å starte opp en bedrift, men dette stoppet dem ikke. Ghazi kjente sjefen på en restaurant på brygga i Tønsberg, som lot dem vaske der.

-Hver dag sto 10999_870738436318082_6527741430139546105_nvi opp klokken 5 og vasket før skoletid. Vi møtte mye motstand fra venner og lærere som sa vi ikke visste hva vi drev med, noe som i bunn og grunn var sant. Vår visjon holdt oss likevel gående og tross all motstanden gikk vi i retning av målet.

-Da vi hadde vasket der et halvt år var vi endelig gamle nok til å etablere bedrift. Vi gjorde alt for å skaffe jobber, uansett hva slags jobb det var, og vi brydde oss ikke om vi fikk betalt eller ikke. Fokuset var å komme seg inn på markedet. Etter enda et halvt år fikk vi jobb nummer 2, og det var først da ting begynte å gå riktig vei. Vi fikk vår første ansatt på kunde nummer fem, og etterhvert også en bil.

Ingen medgang uten motgang

-Vi fikk etter hvert trusler fra konkurrentene våre fordi vi var så ivrige og «stjal» kundene deres. Vi fortalte dem at de ikke trengte å bekymre seg så lenge de tok godt vare på kundene sine. Etterhvert som vi hadde observert markedet en stund og fått et bedre innblikk, så vi at renholdsoppdrag sirkulerte mellom ulike aktører. Vi fant fort ut at årsakene til at folk byttet renholdsleverandør gikk igjen, og dette ønsket vi å gjøre noe med. Vi utviklet et renholdssystem som forebygget hver og en av disse årsakene, som har gjort at vi enda har til gode å miste en kunde på grunn av mislighold.

-I dag har vi over 500 faste bedriftskunder, Vi har blitt kjent for det gode omdømmet og den visjonen vi hadde – at folk skal få det bra på jobben, noe vi er svært stolte av.