Slik startet vaskeeventyret

//Slik startet vaskeeventyret

 

-Vi var 16 år gamle, møttes i klasserommet og var totalt forskjellige på alle måter, men begge hadde én ting felles – vi ville starte bedrift, ikke at vi visste hvordan, men vi hadde et klart mål, vi skulle ha en bedrift. Så det var akkurat det vi gjorde.

Ghazi hadde jobbet som renholder for faren sin da han var 14, og Patrick jobbet som telefonselger. Det var ikke pengene som appellerte til dem, med idéen om å bygge noe stort ved å hjelpe mennesker. Valget falt tilfeldigvis på renholdstjenester til bedriftsmarkedet. De var enda ikke gamle nok til å starte opp en bedrift, men dette stoppet dem ikke. Ghazi kjente sjefen på en restaurant på brygga i Tønsberg, som lot dem vaske der.

-Hver dag sto 10999_870738436318082_6527741430139546105_nvi opp klokken 5 og vasket før skoletid. Vi møtte mye motstand fra venner og lærere som sa vi ikke visste hva vi drev med, noe som i bunn og grunn var sant. Vår visjon holdt oss likevel gående og tross all motstanden gikk vi i retning av målet.

-Da vi hadde vasket der et halvt år var vi endelig gamle nok til å etablere bedrift. Vi gjorde alt for å skaffe jobber, uansett hva slags jobb det var, og vi brydde oss ikke om vi fikk betalt eller ikke. Fokuset var å komme seg inn på markedet. Etter enda et halvt år fikk vi jobb nummer 2, og det var først da ting begynte å gå riktig vei. Vi fikk vår første ansatt på kunde nummer fem, etter hvert fikk vi oss bil og herfra har det kun vært stigning.

Ingen medgang uten motgang

-Vi fikk etter hvert trusler fra konkurrentene våre fordi vi var så ivrige og «stjal» kundene deres. Dette tok vi ikke seriøst og fortalte dem at de ikke trengte å bekymre seg så lenge de tok godt vare på kundene sine. Etterhvert som vi hadde observert markedet en stund og fått et bedre innblikk, så vi at renholdsoppdrag sirkulerte mellom ulike aktører. Vi fant fort ut at årsakene til at folk byttet renholdsleverandør gikk igjen, og dette ønsket vi å gjøre noe med. Vi utviklet et renholdssystem som forebygget hver og en av disse årsakene, som har gjort at vi har enda til gode å miste en kunde på grunn av mislighold.

-I dag har vi over 200 faste bedriftskunder, Norges mest fornøyde kundegruppe, 55 ansatte, 7 biler og store lokaler. Vi har åpnet en avdeling i Drammen og eksponeringen skal fortsette. Vi har blitt kjent for det gode omdømmet og den visjonen vi hadde – at folk skal få det bra på jobben, noe vi er svært stolte av.

Support Service Partner AS er blitt omtalt mye i media på grunn av gründernes unge alder og ståpå-vilje, og er på god vei til å nå sitt mål om å bli landsdekkende innen 2020.

 

2017-08-09T18:55:42+00:00